Wie zijn wij ECHT
Geef wat je wilt ontvangen
Wij zijn ECHT
geïnteresseerd in jouw eigen kracht
ECHT is een acroniem en staat voor de vier factoren die bepalend zijn bij communicatie: Eerste indruk, Contact, Houding en Tijd. Waar deze vier factoren precies voor staan, leer je in onze trainingen. Achter deze containerbegrippen gaat veel meer schuil, dan je zou verwachten.
Jouw boodschap komt alleen aan als je geloofwaardig bent voor de ander. Om dit te bereiken is het belangrijk dat je manier van communiceren oprecht is. ECHT TRAINING® is met dit doel in gedachte in het leven geroepen. Onze filosofie is dat je meer bereikt als je communiceert op een effectieve manier die bij jou past.
Met ECHT TRAINING leer je, geen trucjes, maar leer je hoe je met behulp van de juiste handvatten, jouw eigen kracht voor je kunt laten werken, en hoe je in jouw rol als werknemer, consultant of collega geloofwaardig, en helemaal als jezelf kunt overkomen.
Hoe wij ECHT werken
Samen sta je sterker
ECHT TRAINING® werkt met trainers en co-trainers, die als team de trainingen verzorgen. De trainer draagt zorg voor het aanbieden van handvatten en tools om, jouw als deelnemer, je leerdoelen te laten behalen. De co-trainer ondersteunt de training door inzichtelijk te maken hoe de aangereikte tools en handvatten in de praktijk werken. Onder andere door het voeren van simulatiegesprekken.
Een aantal (co-)trainers van ECHT
We stellen graag een aantal van onze (co-)trainers aan je voor.
AMBER is een gedreven en energieke trainer. Het geeft haar een kick om het beste uit anderen te halen. Amber gelooft in leren door te ervaren. Ze gebruik interactieve werkvormen en humor om spiegels voor te houden en handvatten toe te reiken. Ze houdt van doelgericht werken: “Wat wil je uit de training halen/met de training bereiken?” is de vraag die ze alle klanten en deelnemers altijd stelt.
Ten slotte is zij een trainer die zaken snel doorziet, verbanden kan leggen, doelgericht is en eerlijk in de reflectie.
PAUL is een veelzijdige co-trainer die in de huid kruipt van de werknemer, klant of andere gesprekspartner. Heel feitelijk geeft hij het gedrag in woorden terug. Paul geeft aan wat zijn gevoel is bij bepaald gedrag en wat de gevolgen zijn van bepaalde acties. Ervaringsgericht leren. Leren door te doen. Oefenen in een veilige omgeving, zonder oordeel, maar gericht op groei en ontwikkeling. En een beetje humor helpt soms daarbij.
WENDY Verbinden en contact maken. Uitnodigen en spiegelen. Deze kwaliteiten zet Wendy in tijdens haar werk als co-trainer. Ze creëert een veilige sfeer waarin je op een luchtige manier je kwaliteiten en mogelijkheden verkent. Waar ben je goed in en welke stap wil je maken in jouw ontwikkeling? Daarbij maakt zij onder andere gebruik van haar ervaring als coach met Voice Dialogue en systemisch werken, alsook haar kennis van communicatie.
Haar motto? Zo luchtig als mogelijk, zo diep als noodzakelijk. En bij voorkeur met wat humor, want leren is prettiger als het leuk is.
PIETER is gericht op het vergroten van de mogelijkheden van deelnemers. Hij leert
deelnemers bewust te kiezen voor het inzetten van gesprekstechnieken om op een duidelijke en vriendelijke manier het doel te bereiken. Op een laagdrempelige, duidelijke en praktische manier, zet hij zijn ruime ervaring in om mensen meer vrijheid te geven in hun zakelijke gesprekken met collega’s, klanten en
leidinggevenden. Humor is daarbij onmisbaar. Lachend leren dus!
VIVIAN Soms bereik je niet wat je wilt wanneer je een boodschap probeert over te brengen. Je krijgt een individu of een hele groep niet in beweging, of iemand begrijpt niet wat je bedoelt. Je handelt daarbij altijd naar eigen inzicht en vaak op dezelfde manier. Vivian legt de focus op het creëren van nieuwe inzichten en meer ruimte voor ander gedrag.
Oefenen, ervaringen delen en vooral lol hebben zijn erg belangrijk bij de training om de technieken met zelfvertrouwen in de praktijk toe te kunnen passen.
SVEN is een allround trainer met een energieke stijl waarbij inhoud en humor hand in hand gaan. Hij is in staat om in hele korte tijd de deelnemers de inzichten te geven waar de ruimte voor ontwikkeling ligt en geeft concrete handvatten om meer uit de communicatie te halen.
Sven traint veel op het gebied van communicatie en presentatie, en heeft daarnaast als specialisme Sales: Lever je wat de klant vraagt, of wat de klant nodig heeft?
NIELS helpt deelnemers effectiever te communiceren door een creatieve mindset te ontwikkelen. Hij levert toepasbare inzichten voor persoonlijke effectiviteit en professionele groei met behulp van speelse methoden en verbindende taal. De belangrijkste voorwaarde daarbij is dat je authentiek blijft en jezelf. Niels laat zien hoe je meer kunt lachen om jezelf en met meer gemak impact kunt hebben op anderen.
DANIELLE is een ervaren trainer en co-trainer op het gebied van prettige, effectieve communicatie en conflicthantering op de werkvloer. Kenmerkend zijn haar empathie, nuchterheid en ruimte voor humor. Daarbij staat altijd voorop dat de deelnemer zich veilig moet voelen om zijn of haar gevoelens te uiten.
Zij kan zich, door haar ervaring binnen het bedrijfsleven, goed verplaatsen in organisatie- en teamdynamiek.
ANOUK kijkt naar het verhaal van het individu en richt zich erop het beste uit iemand te halen binnen een veilige, persoonlijke sfeer en vanuit een intrinsieke motivatie. Ze gaat in op onderwerpen als: Waar sta jij als persoon? Waar wil je naartoe? Hoe wil je dat ontwikkelen?
Deelnemers worden gestimuleerd om zichzelf te zijn en leren hoe ze hun sterke krachten in kunnen zetten. Met ogenschijnlijke simpele communicatietips leert Anouk dit vele malen eenvoudiger te maken.
BABBE komt van oorsprong uit de theaterwereld. Het trainen geeft mij precies de verdieping en verbreding waar ik naar zocht; andere mensen te kunnen helpen met de vaardigheden die ik me eigen heb gemaakt. Voor mij staat voorop dat jij je als deelnemer veilig voelt binnen de training zodat je de ruimte voelt om je eigen communicatiemogelijkheden uit te breiden, en deze ook te oefenen binnen de training.
Want wat je ervaren hebt zal je in de praktijk veel gemakkelijker toepassen dan wat je alleen in theorie geleerd hebt. Juist buiten je comfortzone ligt de ruimte voor groei.
In mijn trainingen kijk ik naar wat jij als persoon nodig hebt, en geef je daarbij graag 1 of 2 concrete handvatten waarmee jij effectiever kunt communiceren.
Vaak is het een kleine aanpassing binnen je eigen gedrag dat een groot positief effect op je communicatie met andere heeft.
De kern van ECHT
Waar draait het om en wie voert het uit
'ECHT TRAINING® is ontstaan vanuit de filosofie dat jij als deelnemer centraal moet staan in communicatietrainingen (of andere trainingen waarbij het gaat om persoonlijke skills). Nog te vaak staat in trainingen de desbetreffende methode centraal en niet de deelnemer. Daar wilde ik met ECHT TRAINING verandering in brengen.
Kleine groepen, zodat je je als deelnemer onderdeel van de training kunt voelen en er de tijd en mogelijkheid is om net iets meer aandacht te geven aan die ene specifieke vraag/behoefte van een deelnemer. Dat vraagt om flexibele en uiterst vaardige trainers. Gelukkig hebben wij een geweldige trainersgroep aan ons kunnen binden. Onze trainers komen regelmatig samen om ervaringen met elkaar te delen en leiden wij ook zelf nieuwe talenten op, om te kunnen blijven groeien en ons te blijven ontwikkelen.' Sven Polak
Het managementteam van ECHT bestaat uit eigenaar en oprichter Sven Polak en manager Amber Teterissa.
De dagelijkse ondersteuning op kantoor wordt verzorgd door Maudy en Ilse.